DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Deprem Dirençli İç Mekanlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 345
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, hem depreme dirençli iç mekanların tasarlanması sorumluluğunu anlamalarını, hem de mevcut uygulamaları gözden geçirerek yaratıcı, yeni çözümler önermek için gerekli teknik bilgiyi edindirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çerçeve strüktürleri ve elemanlarının, bir depremde öngörülebilecek davranışlarını analiz edebilecektir.
  • Bir depremde hayat kurtarıcı alanlar olabilen iç mekân strüktürlerinden ve sabit mobilyalardan oluşan bir mekân planlaması önerebilecektir.
  • Deprem salınımı karşısında bir iç mekânın performansını değerlendirebilecektir.
  • Bir iç mekânda zararı minimize etmek için uygulanan mevcut detay çözümlerini geliştirebilecektir.
  • Bir depremde, olası yaralanmalardan sakınmak için yaratıcı yeni detaylar tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, bir depremde hayat kurtarıcı olabilen mekan planlama, mobilya ve detaylara yönelik tasarım çözümlerini ve önerilen detay çözümlerinin modelini üretmeyi kapsar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin Tanıtımı
2 Örgütlenme Seviyeleri: Ülke, Şehir ve Mahalle, ve Acil Durum Tasarımcılarının Rolü: Deprem Öncesi, Hemen Sonrası ve Deprem Sonrası Ödev 1: Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9.
3 Çerçeve Strüktürler üzerine Sunum: Betonarme Yapılar Depremde Taşıyıcı Elemanların Davranışı üzerine Tartışma Ödev 2: Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk).
4 Kurallar Sunumu: Çıkarmalar ve Eklemeler Tasarımda Etik üzerine Tartışma Ödev 3: Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1.
5 Mekân Planlama: Hayat Kurtaran Alanlar Ödev 4: Öğrenciler, verilen proje üzerinde bir mekân planlama eskizi yapacaklardır.
6 Sabit ve Hareketli Mobilyalar Ödev 5: Öğrenciler, mevcut projede, bir elemanın sabitlenme yöntemini belirleyeceklerdir.
7 Asma Tavanlar ve Aksesuarlar Ödev 6: Öğrenciler, tavan panelleri için yeni bir strüktürel sistem tasarlayacaklardır.
8 Detaylar: Tutunma Barları, Kilitler, Yuvarlak ve Yumuşak Kenarlar Ödev 7: Öğrenciler, projeye uygulanacak bir önlemler listesi hazırlayacaklardır.
9 Ara Sınav
10 Detay Önerisi Çizimi 1 Ödev 8: Öğrenciler, bir iç mekân için bir detay önereceklerdir.
11 Detay Önerisi Çizimi 2 Öğrenciler, detayı revize edeceklerdir.
12 Atölye Çalışması 1 Öğrenci grupları önerilen detayın maketini yapmaya başlayacaklardır.
13 Atölye Çalışması 2 Öğrenci grupları önerilen detayın maketini tamamlayacaklardır.
14 Final Sunumu ve Tartışma Öğrenciler, detay maketini ve çizimleri teslim edecekler ve sunacaklardır.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Dersin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı

Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9.

Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk).

Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1.

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
Seminer/Çalıştay
2
4
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
9
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest