Dersin Adı | Deprem Dirençli İç Mekanlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 345 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, hem depreme dirençli iç mekanların tasarlanması sorumluluğunu anlamalarını, hem de mevcut uygulamaları gözden geçirerek yaratıcı, yeni çözümler önermek için gerekli teknik bilgiyi edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir depremde hayat kurtarıcı olabilen mekan planlama, mobilya ve detaylara yönelik tasarım çözümlerini ve önerilen detay çözümlerinin modelini üretmeyi kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2 | Örgütlenme Seviyeleri: Ülke, Şehir ve Mahalle, ve Acil Durum Tasarımcılarının Rolü: Deprem Öncesi, Hemen Sonrası ve Deprem Sonrası | Ödev 1: Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9. |
3 | Çerçeve Strüktürler üzerine Sunum: Betonarme Yapılar Depremde Taşıyıcı Elemanların Davranışı üzerine Tartışma | Ödev 2: Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk). |
4 | Kurallar Sunumu: Çıkarmalar ve Eklemeler Tasarımda Etik üzerine Tartışma | Ödev 3: Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1. |
5 | Mekân Planlama: Hayat Kurtaran Alanlar | Ödev 4: Öğrenciler, verilen proje üzerinde bir mekân planlama eskizi yapacaklardır. |
6 | Sabit ve Hareketli Mobilyalar | Ödev 5: Öğrenciler, mevcut projede, bir elemanın sabitlenme yöntemini belirleyeceklerdir. |
7 | Asma Tavanlar ve Aksesuarlar | Ödev 6: Öğrenciler, tavan panelleri için yeni bir strüktürel sistem tasarlayacaklardır. |
8 | Detaylar: Tutunma Barları, Kilitler, Yuvarlak ve Yumuşak Kenarlar | Ödev 7: Öğrenciler, projeye uygulanacak bir önlemler listesi hazırlayacaklardır. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Detay Önerisi Çizimi 1 | Ödev 8: Öğrenciler, bir iç mekân için bir detay önereceklerdir. |
11 | Detay Önerisi Çizimi 2 | Öğrenciler, detayı revize edeceklerdir. |
12 | Atölye Çalışması 1 | Öğrenci grupları önerilen detayın maketini yapmaya başlayacaklardır. |
13 | Atölye Çalışması 2 | Öğrenci grupları önerilen detayın maketini tamamlayacaklardır. |
14 | Final Sunumu ve Tartışma | Öğrenciler, detay maketini ve çizimleri teslim edecekler ve sunacaklardır. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9. Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk). Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 2 | 4 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest